Gult som solen :)

Nu har jag färgat lite gardiner och kuddfodral :).
Jag hade inga gula sedan tidigare så jag tog ett par vita Wilma gardiner från ikea,
ett par vita panelgardiner i 100% bomull och 2 st kuddfodral i 100% lin.
Jag e verkligen ingen expert på tyger, vilka som går att färga eller inte,
och det här var faktiskt första gången jag provade att färga tyg.
Men det stod på förpackningen att dessa sorter skulle funka.
Först tvättade jag allt.

Vittvätt, tvätt, vit, färga textil

Sen la jag in färg tråget och fixermedels tråget ovanpå textilierna
och sen strödde jag över infärgningssaltet.
Sen körde jag igång ett vanligt tvättprogram i 40grader.
Sen ca. 1 timme senare såg det ut såhär i min maskin :D guuult å fint!

Gul, Textil, tvätt, färga tyg, gardiner

Det såg nästan mer ut i maskinerna än när jag började.
Panelgardinerna och kuddfodralen blev fläckiga...men det orka jag inte bry mig om :D eftersom dom ändå bara ska sitta uppe en vecka eller nåt.
Ikea:s Wilma gardiner blev toppen, jämn i färgen, tummen upp ikea! 

Ska slänga in lite bilder sen på hur det blev när hängt upp dom :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0